Odpowiedzi

2009-11-24T20:58:36+01:00
Grecy pobili głowne siły perskie dzięki temu oddalili na zawsze widmo zagłady swojego kraju ze strony Persji
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:59:50+01:00
Bitwa pod Platejami miała miejsce w drugiej i ostatniej wojnie Grecko- Perskiej w 479 r.p.n.e. Zwycięstwo Greków (ze znaczącym udziałem Spartan) spowodowało odwrót Persów, na co wpłynęły także liczne powstania mi. w Babilonii oraz rosnąca przewaga Greków. Gwałtowny wzrost znaczenia Ateńczyków i założenie przez nich Związku morskiego, co okazało się niezwykle dochodowe.
2009-11-24T21:02:14+01:00
-już nigdy później Persowie nie zdecydowali sie na duże inwazje na tereny greckie.
-wzrost politycznego znaczenia Aten
-początek hegemonii Aten
-w 478r.p.n.e Ateny założyły Związek Morski
-Grecy zaczęli sie ze sobą utożsamiać
4 5 4