Odpowiedzi

2009-11-24T20:59:24+01:00
Jako x oznaczymy ilośc siostr(jako dzieci)
siostr jest x a braci 2 razy więcej czyli 2x
+ jeszcze jedno dziecko czyli chłopak który mówi ile ma braci i siostr
czyli x+2x+1 = 3x+1 -> ilośc dzieci
albo
x-ilosc scórek
2x+1-ilosc synów
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:01:57+01:00
X-liczba braci
2x-liczba sióstr
x+2x+1=3x+1
Dlatego dodajemy 1, bo jest jeszcze jedno dziecko(ten brat)
Całego rodzeństwa jest więc:

3x+1
3 2 3
2009-11-24T21:07:23+01:00
Ma x braci, więc sióstr ma 2x. Więc dzieci w tej rodzinie jest 3x+ 1, bo 2x+x+1=3x+1, a 1 dochodzi stąd, że jeszcze on sam. Jeśli chcesz konkretne liczby, to podałeś za mało danych.
1 1 1