Odpowiedzi

2009-11-24T21:09:53+01:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/Sudety tu jest wszytko :)
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:42:18+01:00
Z.1 Sudety dzielą się na trzy zasadnicze części: Sudety Wschodnie, Sudety Środkowe, Sudety Zachodnie, ponadto w skład Sudetów wchodzą: Przedgórze Sudeckie oraz Pogórze Zachodniosudeckie.

Podział Sudetów Zachodnich:

* Góry Żytawskie
* Grzbiet Jesztiedzki
* Kotlina Liberecka
* Góry Izerskie
* Góry Kaczawskie
* Kotlina Jeleniogórska
* Karkonosze
* Rudawy Janowickie
* Podgórze Karkonoskie

Podział Sudetów Środkowych:

* Brama Lubawska
* Góry Wałbrzyskie
* Góry Kamienne
* Góry Sowie
* Góry Bardzkie
* Obniżenie Nowej Rudy
* Obniżenie Ścinawki
* Góry Stołowe
* Pogórze Orlickie
* Góry Orlickie
* Góry Bystrzyckie
* Kotlina Kłodzka

Podział Sudetów Wschodnich:

* Góry Złote
* Masyw Śnieżnika
* Góry Opawskie
* Wysoki Jesionik
* Niski Jesionik

Podział Przedgórza Sudeckiego:

* Wzgórza Strzegomskie
* Równina Świdnicka
* Masyw Ślęży
* Wzgórza Niemczańsko-Strzelińskie
* Obniżenie Podsudeckie
* Obniżenie Otmuchowskie
* Przedgórze Paczkowskie

Podział Pogórza Zachodniosudeckiego:

* Pogórze Zachodniołużyckie
* Płaskowyż Budziszyński
* Pogórze Wschodniołużyckie
* Góry Łużyckie
* Obniżenie Żytawsko-Zgorzeleckie
* Pogórze Izerskie
* Pogórze Kaczawskie
* Pogórze Wałbrzyskie
Z.2 najwyższy szczyt - Śnieżka ma 1602 metry nad poziomem morza.
12 3 12