Po dziewięciu dniach podróży przez pustynię beduini zorientowali się, że wypili już 60% zapasów wody. Zostało im 48 bukłaków z wodą. O ile procent powinni zmniejszyć dzienne racje wody, jeśli ma jej wystarczyć na kolejne 8 dni.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:24:20+01:00
Proporcją:
40% - 48
100% - x
x=100% razy 48 na 40% =120
120 - 48=72
72:9=8
72:8=6
8-6=2
8-100%
2-x
x=2 razy 100% nad 8 =25%
Sposobem z podręcznika matematyka z plusem:
40%=0,4
0,4 razy x = 48
x=48:0,4
x=120120 - 48=72
72:9=8
72:8=6
8-6 nad 8 =25
Zapis coś nad coś oznacza ułamek.Pisze tak na wszelki wypadek:-)



  • illa
  • Początkujący
2009-11-24T21:28:25+01:00
40%=48 bukłaków
100%=120 bukłaków
60%=72 bukłaki

72:9=8 b. na dzień=6,(6)% na dzień
48:8=6 b. na dzień=5 % na dzień

6,(6)% - 5% = 1,(6)%

Odp. Beduini powinni zmniejszyć dzienną rację wody o 1,(6)%.