Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:17:33+01:00
Wydech (inaczej faza bierna) jest to usuwanie "zużytego" powietrza zasobnego w dwutlenek węgla. Podczas wydechu następuje rozluźnienie przepony oraz mięśni oddechowych klatki piersiowej. Zmniejszanie objętości płuc wytwarza lekkie nadciśnienie, które wyciska powietrze z płuc.
2009-11-24T21:17:40+01:00
Płuca i mięśnie między żebrowe "opadają" w dół klatki piersiowej, a przepona rozkurcza się
2009-11-24T21:18:11+01:00
Mechanizm wydech:
-mięśnie miedzyżebrowe rozluźniają się,
-żebra wracają do pierwotnego położenia,
-zmniejsza się objętość klatki piersiowej
.;]