Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:22:47+01:00
F = m*a a = V/t V=s/t
Dane:
m = 600kg t = 10s V = 100km/h = 27,8 m/s

a = 27,7m/s : 10s = 2,77 m/s²

F = 600kg*2,77m/s²= 1662N

Odp.: Siła działająca na samochód wynosi 1662N.
2009-11-25T02:49:56+01:00
Samochód o masie 600 kg rozpędza się w ciągu 10s do prędkości 100 km/h. Jaka siła działa na ten samochód?

m=600kg
t=10s
v=100km/h=100000m/3600s=1000/36 m/s=250/9 m/s
F=?
F=ma
a=v/t
a=250/9 m/s:10s
a=25/9 m/s²

F=600kg*25/9 m/s²
F=200*25/3 kg*m/s²
F=5 000/3 kg*m/s²
F=1666 i 2/3 N