Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:23:13+01:00
Szeregowo

R= 20+20 = 40 ohm

I=U/R
I=6/40= 0,15

P=UI
P=6x o,15= 0,9 W

rownolegle
R=10 ohm

I=6/10=0,6

P=6x 0,6=3,6W
2009-11-24T21:26:02+01:00
Szeregowo Rz=R1+R2=20+20=40 Om
Moc P=U*I= U*U/R=6*6/40=0,9W

Moc przy polaczeniu szeregowym =0,9 W

rownolegle
Rz=20*20/20+20=400/40=10 Om

P=U*I
P=U*U/R=6*6/10=36/10=3,6W
Moc przy polaczeniu rownoleglym= 3,6W

Uwaga
za I we wzorze na moc podstawiono z Prawa Oma I=U/R

2009-11-24T21:27:34+01:00
Nie natężenia a napięcia 6V
połączenie szeregowe
Rz=2*R=2*20=40 omów
I=U/R=6/40=0,15A
P=U*I=6*0,15=0,9W
połączenie równoległe
Rz=R/2=20/2=10 0mów
I=U/R=6/10=0,6A
P=U*I=6*0,6=3,6W