Odpowiedzi

2009-11-24T21:24:21+01:00
Pierwsza prędkość kosmiczna to najmniejsza pozioma prędkość, którą należy nadać ciału względem przyciągającego je ciała niebieskiego, aby ciało to poruszało się po zamkniętej orbicie. Z tak określonych warunków wynika, że dla ciała niebieskiego o kształcie kuli, orbita będzie orbitą kołową o promieniu równym promieniowi planety. Ciało staje się wtedy satelitą ciała niebieskiego.

Druga prędkość kosmiczna to prędkość, jaką należy nadać obiektowi, aby opuścił na zawsze dane ciało niebieskie poruszając się dalej ruchem swobodnym, czyli jest to prędkość, jaką trzeba nadać obiektowi na powierzchni tego ciała niebieskiego, aby tor jego ruchu stał się parabolą lub hiperbolą. Obliczamy ją porównując energię obiektu znajdującego się na powierzchni oraz w nieskończoności. Energia w nieskończoności równa jest 0 (zarówno kinetyczna, jak i potencjalna pola grawitacyjnego), zatem na powierzchni sumaryczna energia też musi się równać 0
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:25:19+01:00
Krotko to
1. pierwsza predkosc pozwala obiektowi wejsc no orbite wokoł planety dla ziemi wynosi niecale 8 km/s
2. duruga predkosc kosmiczna pozala opusicc na zawsze sile oddzialowywyania grawitacyjnego planet i dla Ziemi wynosi 11,2 km/s