Odpowiedzi

2009-11-24T21:24:17+01:00
Chyba chodzi o "higroskopijność" - jest to pochłanianie wody przez substancję z otoczenia.
Wlewamy zwsze kwas do wody z pododu wydzielania sie zbyt wysokiej temperatury jeśli zrobimy to odwrotnie.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Dju
  • Rozwiązujący
2009-11-24T21:25:44+01:00
Nie wolno nigdy wlewać wody do kwasu, gdyż Woda może spowodować wypryskiwanie kropel kwasu z naczynia.

Higroskopijność - podatność niektórych substancji na wchłanianie wilgoci lub nawet wiązanie się z wodą.

a o 3 nic mi nie wiadomo, starałem się;p.