Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:30:14+01:00
⁵/₈׳/₁₀×⁴/₅=3/20 ( skracamy 5 z 10, 4 z 8)

²⁴/₃₅×⁷/₁₀×⁵/₆=2/5 (skracamy 7 z 35 [ zostaje 5]; 5 z 5; 6 z 24[ zostaje 4]; 10 z 4 { z 10 zostaje 5 ; z 4 zostaje 2})

w razie pytań pisz
2009-11-24T21:33:19+01:00
5x3x4 3
_____= _ 5 skracasz przez 5, 8 przez 4.3 i 10 bez zmian
8x10x5 20


24x7x5 2
______ = __ 35 skracasz przez 7, 10 przez 5 i 6 przez 24 ;p
5x2x1 5 jezeli oto chodzilo to na 100% masz dobrze
2009-11-24T21:36:35+01:00
Proszę rozwiązanie ułamków i jak to sie rozwiązuje
⁵₈׳₁₀×⁴₅= skraca się np.( 5 i 10 przez 5) ¹₈׳₂×⁴₅= (4 i 2 przez 2 )
¹₈׳₁ײ₅= (2 i 8 przez 2) ¹₄׳₁×¹₅= ( a potem mnożymy wszystkie liczniki i wszystkie mianowniki) ¹₄׳₁×¹₅= ³₂₀

²⁴₃₅×⁷₁₀×⁵₆=⁴₅×¹₂×¹₁=⁴₁₀=²₅