Samochód rozpoczął hamowania przy szybkości 60km/h. W każdej sekundzie jego szybkość malała o 12km/h. Jakim ruchem poruszał się samochód? Po jakim czasie się zatrzymał? Bardzo proszę o pilną pomoc.

Robilam tak ze 60:12 lecz
nauczycielka powiedziała że to jest źle. popisała mi wzory np a=v1-v2:1s a=Vp:tk mam to poprawić i nie bardzo wiem jak?

2

Odpowiedzi

2009-11-24T21:29:24+01:00
Ruchem jednostajnie opóźnionym
po jednej sekundzie jego prędkość była = 60-12=48
po 2s = 48-12=36 (co sekunde jego prędkość malała o 12km/h)
0=60-t*12
t=5s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T22:14:34+01:00
V1=60km/h=16,66m/s
dV=12 km/h=3,33 m/s
v2=v1-dV
a = v2-v1/1
t =1 sek
a = 3,33 m/s^2
teraz Vo=16,66m/s=V1
Vk=0/m/s az do koncowego zatrzymania
t = (Vo-Vk)/a
t = 16,66/3,33 = 5 sekund
ruch trwał 5 sekund i samochod siezatrzymal
pozdrawim:)