Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:34:38+01:00
1. Dążenie do podporządkowania i zdobycia teresów zamieszkałych przez Etrusków i Greków.
2. Dążenie do zdobycia nowych obszarów i panowania nad Morzem Śródziemnym.
3.Chęć zniszczenia silnej floty Kartaginy i jej handlu
4. Wojny tanim źródłem niewolników.
5.Ugruntowanie potęgi Rzymu
6. Zapotrzebowanie na niewolników
2009-11-25T00:26:51+01:00
Przyczyny podbojów rzymskich:
-zdobycie terenów zamieszkanych przez Etrusków,Greków i Samnitów
-chęć zniszczenia floty kartagińskiej i jej potęgi handlowej
-zapotrzebowanie na masy niewolników
-ugruntowanie swojej potęgi imperium światowego(podbicie Galii,podporządkowanie Egiptu i Azji Mniejszej)
Zasięg Imperium:
IV w.p.n.e. ziemie Italii południowej
lata 264-202r p.n.e-Rzym zajmuje Sycylię ,Sardynię Korsykę ,a takze zdobywa przewagę na morzu oraz zajmuje Hiszpanię
lata 149-146 p.n.e opanowanie wybrzeży Afryki Północnej
II w.p.n.e opanowanie Grecjii
I w p.n.e-i w.n.e-Zajęcie Galii,podporządkowanie Egiptu ,opanowanie Azji Mniejszej 43 r n.e podbój Brytanii(o ile pamiętam nie zajęli calej)
1 1 1