Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • mazi
  • Rozwiązujący
2009-05-20T18:56:35+02:00
R=0,5m
H-1,2m

V=pi*r^2*H = 0,942 m sześciennych (V jednej beczki)
V pięciu beczek czyli 0,942*5=4,71 m3

i zamieniasz jednostki
wiedząc że 1 litr to 1 dm sześcienny
a 1 m3 = 1000 dm3 = 1000 litrów

czyli 4,71m3(V pięciu beczek) to 4710 l farby i tyle sie w nich zmieści
2009-05-20T18:59:55+02:00
V= πr²h
V= π25×12 > proponuje zamienić jednostki na dm, nie trzeba będzie potem przekształcać :)
V= 300 * 3,14
V= 942 dm³ = 942l

5*942l = 4710l

Odp: W 5 beczkach zmieści się 4710l farby
2009-05-20T19:04:32+02:00
R=0,5 m
H=1,2 m

V=pi*r^2*H = 0,942 m sześciennych (V jeden beczki)
V pieciu peczek czyli 0,942*5 = 4,71 m³

1m³ = 1000 dm³ = 1000 litrów
czyli 4,71 m³ to 4710 l farby i tyle sie w nich zmieści