Odpowiedzi

2009-11-24T21:32:07+01:00
Pan Tomasz otrzymał o 100zł większą wypłatę niż jego kolega. Poza tym ten kolega oddał mu dług 500zł i wtedy pan Tomasz miał dwa razy więcej pieniędzy
niż jego kolega. Oblicz wynagrodzenie za pracę
każdego z nich.
x+100+500=2x pensjakolegi-x
x=600
x+100=700
tomasz ma 700 kolega 600
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • gigi
  • Początkujący
2009-11-24T21:35:34+01:00
X-wynagrodzenie tomasza
y wynagrodzenie kolegi

(układ równań)

x-100=y
x+600=2y

-2x+200=-2y
x+600=2y

-x+800=0
x=800

x=800
800-100=700