Odpowiedzi

2009-11-24T21:33:36+01:00
Osiągnięcia:

- wyodrebnienie dzielnic w miescie
- wybudowanie latarni morskiej na wyspie Faros,
- najwieksza biblioteka starozytnosci,
- wybudowanie Musejonu - instytutu badawczego,
- rozwoj roznych dziedzin sztuki, rzeźb (tj. Nike, Wenus...)
- rozkwit filozofii: (szkola epikurejska...)
- zmiany w kulturze greckiej: jezyk grecki, podobne zwyczaje, kulty religijne, prady artystyczne,
- rozwoj malarstwa...
-ceramika malowana w różnorodne wzory geometryczne
-domy i małe świątynie w typie megaronu
-monumentalne malarstwo ścienne
-sztuka stała się różnorodna tematycznie i formalnie przez asymilację elementów, gł. orientalnych, a także bardziej laicka i uniwersalna
-nastąpił rozkwit urbanistyki i budownictwa użytkowego
- rozwoj Literatury
-Igrzyska olimpijskie :Są one chyba najbardziej popularnym w czasach dzisiejszych wynalazkiem antyku.
26 4 26
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:43:15+01:00
Osiągnięcia kultury hellenistycznej:
- Iliada i Odyseja autorstwa Homera
- bajki Ezopa
- teatr
- tragedia antyczna - dramat, którego twórcami byli: Ajschylos, Sofokles, Eurypides
- komedia antyczna: Arystofanes
- historiografia - wybitni historycy greccy to: Herodot z Halikarnasu (opisywał wojny grecko-perskie), Tukidydes (opisał wojnę peloponeską)
- rzeźbiarstwo: Myron (zasłynął z rzeźby Dyskobol), Fidiasz (posąg Ateny)
- powstanie trzech stylów architektonicznych
- ceramika grecka - wazy greckie
- matematyka: Pitagoras - twierdzenia o bokach trójkąta prostokątnego, Archimedes (fizyk i matematyk) - prawo Archimedesa, wypór wody, obliczyć wartość liczby pi, Euklides- podstawy geometrii
- medycyna (Hipokrates - twórca etyki lekarskiej)

może i nie ma 15 punktów, ale jest dużooo podpunktów ;)
30 3 30