Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:39:29+01:00
Stany Zjednoczone Ameryki, United States of America, USA, państwo w Ameryce Północnej, nad Oceanem Spokojnym oraz Zatoką Meksykańską i Oceanem Atlantyckim.

Obejmuje stołeczny Dystrykt Kolumbii i 50 stanów, w tym 48 w środkowej i południowej części Ameryki Północnej, oraz Alaskę (północną część Ameryki Północnej) i Hawaje (w Oceanii, na Oceanie Spokojnym).

W skład USA wchodzą również terytoria zależne: Wyspy Dziewicze (Ameryka Środkowa), Guam, Midway, Samoa Amerykańskie i Wake (Oceania), oraz terytoria stowarzyszone: Portoryko, Federacja Mikronezji, Wyspy Marshalla, Mariany Północne. Powierzchnia 9,6 mln km2. Ponad 295 mln mieszkańców .

Stolica Waszyngton

Język urzędowy angielski.

Jednostka monetarna 1 dolar = 100 centów
2009-11-24T21:39:47+01:00
W pigułce :
Powierzchnia 9631,4 tyś . km kwadratowych
LIczba ludności 300,0 mln
Stolica : waszyngton
Język urzędowy : angielski
Waluta : dolar amerykański