Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T22:00:30+01:00
A) 21/8 = 2 5/8
b) 24/7 = 3 3/7
c) 2 * 1 1/7 = 2 2/7
d) 2 1/5 * 3 = 6 3/5
e) 5/2 = 2 1/2
f) 10 * 8 2/3 = 80 20/3 = 86 2/3
g) 35/10 = 3 5/10
h) 28/7 = 4
i) 24/18 = 1 6/18

PS chyba jak się rozczytałem ja by co / to jest kreska ułamkowa proszę o najlepszą odpowiedz :)
1 5 1
2009-11-24T22:01:30+01:00
A) 3 × ⅞ = (3 × 7)/8 = 21/8 = 2 ⅝
b) 8/7 × 3 = (3 × 8)/7 = 24/7 = 3 i 3/7
c) 2 × 1 i 1/7 = (2 × 8)/7 = 16/7 = 2 i 2/7
d) 2 i 1/5 × 3 = 3 × (11/5) = 33/5 = 6 i 3/5
e) 5 × 10 ½ = 21
f) ? 10 × 8 ⅔ = 80 + 10 × ⅔ = 86 i 2/3 // chyba się nie doczytałem
g) 5 × 7/10 = 35/10 = 3 ½
h) 2/7 × 14 = 2 × 2 = 4
i) ? 2/8 × 12 = 1/4 × 12 = 3 // chyba się nie doczytałem
j) 4 × 5 i 5/12 = 4 × 65 / 12 = 65 / 3 = 21 ⅔
k) 6 i 2/8 × 6 =36 + 1/4 × 6 = 37 ½
l) nie doczytam się
1 5 1