Proszę o interpretację fragmentu tego wiersza

Adam Mickiewicz - Rozmowa wieczorna

Z Tobą ja gadam, co królujesz w niebie,
A razem gościsz w domku mego ducha;
Gdy północ wszystko w ciemnościach zagrzebie
I czuwa tylko zgryzota i skrucha,
Z Tobą ja gadam! Słów nie mam dla Ciebie:
Myśl Twoja każdej myśli mej wysłucha;
Najdalej władasz i służysz w pobliżu,
Król na niebiosach, w sercu mym na krzyżu!

2

Odpowiedzi

2009-11-24T21:59:57+01:00
A. Mickiewicz opisuje w tym utworze modlitwę do boga.
zaznacza, ze bog jest wszechpotężny, że jest obecny wszędzie.
Sławi boga za to, że zawsze słucha skarg człowieka- jest jedynym odbiorcą jego myśli zawsze i w każdej sytuacji
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T22:02:20+01:00
Wiersz Adama Mickiewicza "Rozmowa wieczorna" jest modlitwą. Podmiot liryczny modli się do Boga, rozmawia z Nim, czuje Jego obecność. Osoba mówiąca w wierszu snuje refleksje na temat obecności Stwórcy przy ludziach. Głęboko ufa, że Bóg wysłucha jego modlitwy, o czym świadczą słowa: "Myśl Twoja każdej myśli mej wysłucha". Ostatni wers jest pokazaniem wiary podmiotu lirycznego. Wierzy, że Bóg jest w niebie, ale także w jego sercu.
4 4 4