Odpowiedzi

2009-11-24T22:02:29+01:00
Wisła źródło- stoki baraniej góry, Beskid śłąski
wisła ujście - M baltyckie, zatoka gdańska
warta źródło - góry Oderskie (czechy)
Warta Ujście -M bałtycki, zalew szczeciński
27 3 27
2009-11-24T22:07:15+01:00
Warta - źródło - góry Oderskie
ujście -Bałtyk

Wisła - źródło - stoki Baraniej Góry
ujście - Bałtyk
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T22:27:58+01:00
Źródła Warty znajdują się na Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej w Kromołowie, dawnym mieście, obecnie przyłączonym do Zawiercia.
Na początku dolnego biegu rzeki, w miejscowości Santok do Warty uchodzi jej największy dopływ – Noteć. Po przepłynięciu przez Gorzów Wielkopolski, Warta wpływa w obszar, na którym został utworzony Park Narodowy Ujście Warty, po czym w Kostrzynie nad Odrą uchodzi do Odry.

Wisła:
Źródła rzeki znajdują się w południowej Polsce, na wysokości 1106 m n.p.m., na zachodnim stoku Baraniej Góry w Beskidzie Śląskim, są to: Biała Wisełka i, uznawana za pierwotne źródło, Czarna Wisełka, jak również potok Malinka. Zasadniczy kierunek biegu Wisły jest południkowy.

Wisła przepływa przez wiele miast, takich jak Kraków, Sandomierz, Puławy, Dęblin, Warszawa, Płock, Włocławek, Toruń, Bydgoszcz, Świecie, Grudziądz, Tczew i Gdańsk. Wisła posiada deltę i uchodzi do Zatoki Gdańskiej
21 4 21