Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T22:06:57+01:00
Unia z 1385r. różniła się od tej z 1569r. tym ,że oprócz wspólnego władcy mieliśmy także wspólny wybór władcy na następce ,wspólny parlament ,polityke zagraniczną oraz wspólnie prowadziliśmy wojny.Mimo to Korona i Wlk. Księstwo Litewskie były odrębnymi państwami z oddzielnym wojskiem,skarbem ,prawem i administracją(w późniejszym czasie zaczęto ujednolicać nasze systemy)
2009-11-24T22:20:12+01:00
Po pierwsze masz pomylone daty. Unia krewska była w 1385 roku, a lubelska w 1569r.
Po drugie unia krewska była to unia personalna, czyli łączyła Polskę i Litwę poprzez osobę jednego władcy - Władysława Jagiełły.
Po trzecie unia lubelska była to unia realna, czyli łącząca Polskę i Litwę poprzez: króla, sejm i politykę zagraniczną. Osobne pozostawały: wojsko, sądy i skarb.
To są takie podstawowe różnice między tymi uniami.
1 5 1