Odpowiedzi

2009-11-24T22:15:03+01:00
Fryderyk Franciszek Chopin

- Urodził się w 1810 roku w miejscowości Żelazowa Wola.
- Był on przedstawicielem okresu romantyzmu.
- Chopin zaczął komponować już w wieku 7 lat.
- Komponował on min.: Polonezy, Mazurki, Nokturny, Ballady.
- Umarł on w 1849r. w Paryżu. Uznawany jest on za jedną z najwybitniejszych Polaków w Okresie romantyzmu.
2 3 2
2009-11-24T22:19:43+01:00
Ignacy Jan Paderewski;

1 .Był wielkim pianistą.
2.Był wielkim patriotą.
3.działacz niepodległościowy
4.premier Polski w roku 1919
5.Studia kompozytorskie ukończył w Berlinie,a pianistyczne w Wiedniu.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T22:38:02+01:00
Fryderyk Chopin
1.ur.22.2.1810 w Żelazowej woli zm.17.10.1849 w Paryżu
2.Polski kompozytor ,pianista.
3.Jego Przyjaciółką i towarzyszką była pisarka George Sand
4.Nazywany był ,,Poetą fortepianu"
5.U źródeł jego twórczości leżała wielka wrażliwość artystyczna oraz umiejętność czerpania wzorców z polskiej muzyki ludowej.