Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T22:27:56+01:00
Brom(Br) znajduje się w XVII grupie, IV okresie, fluorowce.
Rubid(Rb) znajduje się w I grupie, V okresie, litowce.
(liczba atomowa 36) Krypton (Kr) znajduje się w XVIII grupie, IV okresie, helowce.
(15 protonów w jadrze atomowym)-Fosfor(P) znajduję się w XV grupie, III okresie, azotowce.
( 9 elektronów) - Potas (K) znajduje się w I grupie, IV okresie, litowce.
8 3 8
2009-11-24T22:47:22+01:00
Brom-gr.bromowa nr gr.3 nr okr.17
Rb-gr.rubidowa nr gr.5 nr okr. 1
jest to siarka-gr.siarkowa nr gr 3 nr okr.16
jest to fosfor-gr.fosforowa nr gr.3 nr okr.15
7 2 7
2009-11-24T22:58:09+01:00
Napisz nazwę grupy, numer grupy oraz numer okresu do pierwiastków chemicznych:
-brom - nazwa grupy: fluorowce; nr. grupy: 17; okres: 4;

-Rb (rubid) - nazwa grupy: litowce; nr. grupy: 1; okres: 5;

-pierwiastek o liczbie atomowej 36 - [liczba atomowa, to ta "mniejsza liczba" :)] - jest to krypton, [Kr], czyli: nazwa grupy: helowce; nr. grupy: 18; okres: 4;

-atom o 15 protonach w jądrze atomowym [o liczbie protonów informuje nas właśnie ta liczba atomowa, czyli ta "mniejsza".] - jest to fosfor [P], czyli: nazwa grupy: azotowce; nr. grupy: 15; okres: 3

-atom pierwiastka mający 9 elektronów [liczba elektronów równa się liczbie protonów, czyli szukamy liczby atomowej] - jest to fluor, czyli: nazwa grupy: fluorowce; nr. grupy: 17; okres: 2;
8 4 8