Odpowiedzi

2009-11-24T22:44:02+01:00
A)
1/64-1/128=1/128

b)

(1/3+1/4)^-2+1/4:(49/4)+2/49=
144/49+1/49+2/49=147/49=3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T22:45:11+01:00
A) (½)⁶-(½)⁷=(½)⁶*(1-½)=(½)⁶*(½)=(½)⁷=1/128

b) (3⁻¹+2⁻²)⁻²+4⁻¹:[2/7]⁻²+2/49=
=(1/3+(1/2)²)⁻²+1/4:(7/2)²+2/49=(1/3+1/4)⁻²+(1/4)*(4/49)+2/49=
=(4/12+3/12)⁻²+(1/49)+(2/49)=
=(7/12)⁻²+3/49=(12/7)²+(3/49)=144/49+3/49=147/49=3
2009-11-24T23:25:40+01:00
A)1/64-1/128=-1/64

b)9+16+1/4:49/4+2/49=25 3/49