Cysterna do przewozu benzyny ma kształt walca o wysokości 6m i promieniu podstawy długości 1m.
a) Ile litrów benzyny mieści się w takiej cysternie?
b) ile co najmniej metrów kwadratowych blachy trzeba zużyć, aby wykonać taką cysternę.

3

Odpowiedzi

2009-11-24T23:09:58+01:00
A) wzor na objetosc walec= πr²h =3,14*1²*6=18840 litrów
b) wzor 2pp +ppb=2*πr²+2πrh=3,14+3,14+37,68=43,96 m2
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T23:13:18+01:00
A]1litr=1dm³→h=6m=60dm,,,r=1m=10dm,,, v=πr²h=3,14×10²×60≈18840dm³=18840litrów-tyle sie zmiesci benzyny,,,,,b]tę cysternę liczę z pokrywą:pole całkowite=2×πr²+2πrh=2πr(r+h)=2×3,14×1(1+6)=6,28×7=43,96m²=tyle trzeba blachy
1 1 1
2009-11-24T23:13:54+01:00
Cysterna do przewozu benzyny ma kształt walca o wysokości 6m i promieniu podstawy długości 1m.
a) Ile litrów benzyny mieści się w takiej cysternie?
1²π*6=18,84m³=18840dm³=18840l
b) ile co najmniej metrów kwadratowych blachy trzeba zużyć, aby wykonać taką cysternę.
2πr²+2πrh=2πr(r+h)=2×3,14×1(1+6)=6,28×7=43,96m²
3 5 3