Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T22:58:13+01:00
PIS→ Prawo i Sprawiedliwość
PO →Platforma obywatelska
SLD →Sojusz Lewicy Demokratycznej
LPR →Liga Polskich Rodzin
PSL →Polskie Stronnictwo Ludowe
LID →Lewica i Demokraci
7 4 7
2009-11-24T23:00:12+01:00
Prawo i sprawiedliwość
Platforma obywatelska
Sojusz lewicy Demokratyznej
Liga Polskich Rodzin
Polskie stronnictwo Ludowe
Lewica i Demokracja


4 3 4
2009-11-24T23:01:50+01:00
PIS-Prawo i Sprawiedliwość (PiS) – polska partia polityczna zarejestrowana sądownie 13 czerwca 2001 (pierwszy komitet lokalny PiS powstał już 22 marca 2001), założona na fali popularności uzyskanej przez Lecha Kaczyńskiego podczas pełnienia przez niego funkcji ministra sprawiedliwości
PO-Platforma Obywatelska (PO) – polska partia polityczna, założona 24 stycznia 2001 (zarejestrowana 5 marca 2002 jako Platforma Obywatelska Rzeczypospolitej Polskiej) przez Andrzeja Olechowskiego, Macieja Płażyńskiego z AWS i Donalda Tuska z Unii Wolności. Ideologię partii można określić jako połączenie liberalizmu konserwatywnego i chadecji. Obecnie partia tworzy koalicję rządzącą wspólnie z Polskim Stronnictwem Ludowym.
SLD-Sojusz Lewicy Demokratycznej (SLD) – polska centrolewicowa partia polityczna, założona 15 kwietnia 1999 (zarejestrowana sądownie 17 maja 1999) przez działaczy większości organizacji wchodzących w skład koalicji SLD.
LPR-Liga Polskich Rodzin (LPR) – polska prawicowa partia polityczna, powstała 21 kwietnia 2001 (zarejestrowana sądownie 30 maja 2001) z połączenia Stronnictwa Narodowo-Demokratycznego i Stronnictwa Narodowego, których wspólne władze wybrano na I Kongresie LPR 5 maja 2001. W skład Komitetu Wyborczego Ligi Polskich Rodzin weszły także inne ugrupowania prawicy, m.in. Ruch Odbudowy Polski, Ruch Katolicko-Narodowy, Porozumienie Polskie i Przymierze dla Polski.
PSL-Polskie Stronnictwo Ludowe (PSL) – centrowa partia agrarystyczna, powstała 5 maja 1990 z połączenia PSL – Odrodzenie (będącego kontynuacją ZSL) oraz wilanowskiego PSL.
LID-Lewica i Demokraci (LiD) SLD+SDPL+PD+UP – koalicyjne ugrupowanie polityczne w Polsce, powstałe przed wyborami samorządowymi w 2006 roku. Koalicja miała charakter centrolewicowy i socjaldemokratyczny, jej celem była budowa alternatywy dla dominującej w Polskiej polityce centroprawicy. Koalicję tworzyły partie polityczne: Sojusz Lewicy Demokratycznej, Unia Pracy, Partia Demokratyczna - demokraci.pl i Socjaldemokracja Polska. Ugrupowanie powołane zostało oficjalnie 3 września 2006 r. w Warszawie. Początkowo była to koalicja wyborcza na wybory samorządowe, jednak w związku z przerastającym oczekiwania wynikiem wyborczym, postanowiono współpracę w ramach LiD kontynuować. 18 stycznia 2007 powołano Polityczny Komitet Porozumiewawczy. 14 czerwca 2007 zaczęła działać Rada Programowa LiD i ogłoszono deklarację programową o tytule "Polska Przyjazna i Nowoczesna". 20 sierpnia 2007 poinformowano o przekształceniu się Rady Programowej w Koalicyjny Komitet Wyborczy, na czele którego stał Aleksander Kwaśniewski.
3 5 3