Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T23:22:57+01:00
Witaj, ja mam niezbyt dużo ale troszke informacji. W powstaniu warszawskim, brał udział mój pradziadek Edmund Sypniewski wraz ze swoim bratem Leonem.
Edmund, syn Marianny i Kazimierza ur. 8.12.1901 r. musiał uczęszczać do szkoły niemieckiej a potajemnie uczył się języka polskiego. Przy ojcu zdobył zawód zduna. Podjął także naukę zawodu kowalskiego. W tym czasie częściowo stracił wzrok w jednym oku w wyniku wybuchu paleniska.
27.12.1918 r. wybucha Powstanie Wielkopolskie, w którym Edmund i Leon biorą udział. „29 grudnia 1918 r. walki w Poznaniu nie ustają. Wyzwalają się mniejsze miejscowości; Kórnik, Grodzisk, Kłecko, Witkowo, Wielichowo i wiele innych” – cytat z Kalenarium Powstania Wielkopolskiego zawartego w zeszycie wydanym przez Gazetę Wyborczą a poświęconego 90 rocznicy wybuchu powstania. Następnie Leon i Edmund uczestniczą w wojnie z bolszewikami w 1920 r. Po zwycięstwie pod Warszawą gonili armię Budionnego aż do Brześcia nad Bugiem.
Niestety niezbyt dużo, ponieważ mało pozostało informacji... :((
2009-11-24T23:24:09+01:00
Ja mam kartki z muzeum Powstania Warszawskiego. Bardzo chętnie zeskanuje i prześle. Tylko raczej nei wyrobie się jednego dnia z tym wszystkim.

Jeśli Ci na tym zależy, to najlepiej napisz na gg ;-)