Odpowiedzi

2009-11-25T09:43:02+01:00
Podrecznik
5/30
Gwiazdozbiór (konstelacja) to grupa gwiazd zajmujących określony obszar sfery niebieskiej. Z czasem gwiazdy te połączono w symboliczne kształty i nadano im nazwę pochodzącą z mitologii (np. gwiazdozbiór Centaura, Cefeusza itp). Gwiazdy tworzące gwiazdozbiór nie są ze sobą zazwyczaj fizycznie związane, a ich bliskie położenie na niebie jest wywołane geometrycznym efektem rzutowania ich położeń na sferę niebieską.


4/30
Jednostka astronomiczna (skrót j.a., po angielsku AU, astronomical unit) jest to jednostka odległości używana w astronomii, równa 149 597 870 691 ± 30 m. Odległość ta odpowiada długości promienia niezaburzonej orbity kołowej ciała o masie znikomo małej, które krąży dookoła Słońca z okresem 365,2568983 dnia (365 d 6 h 9 min 56 s, tzw. rok gaussowski). Inaczej, ma ono prędkość kątową 0,17202098950 radiana na dobę mającą 86400 sekund efemerydalnych. Według wcześniej stosowanej definicji jednostka astronomiczna była równa długości półosi wielkiej orbity Ziemi, czyli 149 597 887 km.




ćwiczenie
5/30
strefa okołobiegunowa
strefa umiarkowana
strefa równikowa


4/30
makia-strefa klimatów podzwrotnikowych
step-strefa klimatów umiarkowanych
wiecznie zielony las- strefa klimatów równikowych
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:01:13+01:00
4.
- Stany Zjednoczone
- Rosja
- Chiny
- Kanada

5.
a) należy zaznaczyć na środku pomiędzy 22 a 23 stopniem i podpisać 22,5° lub 22° 33'

b) należy pomalować obszar Polski, czerwonym kolorem w prawo od południka 22,5°, a żółtym w lewo od niego

c) czas wschodnioeuropejski

d) 24° - 14°=10°
10° * 4min=40min
Odp.: Różnica czasu między punktami A i B wynosi 40 minut.
3 5 3