Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T10:09:41+01:00
W 365 dni w przybliżeniu Ziemia obiega słońce
365 dni = 8760 h
1h - 30km/s= 108000km
8760h - x
Z proporcji:
x= 8760h * 108000km \ 1h=946080000km - cała droga jaką musi pokonać Ziemia by okrążyć słońce.
Odp. Prędkość orbitalna wynosi 108000km/h, a cała droga Ziemi po orbicie wynosi
946080000km
2009-11-25T14:21:41+01:00
Podziel
108000 km / h przez 3600 sekund = 30km/sek