Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T11:13:10+01:00
[(3½)²:7²]² * x = [(½)° - 5*(0,3)²*(0,5)⁻¹]²=
[(7/2)² :49]² *x =[1-5* (3/10)²*(5/10)⁻¹]²
[49/4 :49/1]²*x=[1-5*6/100*100/25]²
[1/4]²*x=[1-5*6/25]²
1/16x=[1-5/1*6/25]²
1/16x=[1-6/5]²
1/16x=[5/5-6/5]²
1/16x=(-1/5)²
1/16x=1/25 teraz dzielisz przez to przed x/1/16
x=16/25
x=0,64

chyba tak ma byc na 99% juz 10 raz poprawiam to zadanie ale tym razem wszystko przemyslalam i bledu nie powinno byc sprawdz ale raczej napewno bledu nie zrobilam
(½)°= 1 bodajże w zeszycie mam zapisane ze jakas liczba wieksza od zero jest do poteki 0 to wtedy wynik wynosi 1
2009-11-25T11:26:38+01:00
[(3½)²:7²]² * x = [(½)° - 5*(0,3)²*(0,5)⁻¹]²
[(7/2)²:49]² *x =[ 1 - 5* 0,09* (10/5)¹]²
[49/4 :49]² *x = [1-0,45* 2]²
(1/4)²*x =[1-0,9]²
1/16x =[0,1]²
1/16x= 0,01
x =1/100*16
x=0,16