Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T11:20:37+01:00
Caravaggio, Święty Mateusz i anioł, 1600-1601
Obraz przedstawia chwilę, gdy nadlatujący anioł obdarza natchnieniem Mateusza, prostego człowieka, powołanego przez Jezusa do spisania Ewangelii. Nieobyty z pisaniem Mateusz, klęcząc jednym kolanem na prostej ławie, zwraca oblicze ku wysłannikowi niebios i z nadzieją wsłuchuje się w jego głos. Wyraziste cechy stylu Caravaggia widoczne w tym dziele to: realizm, polegający na ukazywaniu postaci, nawet tych, które czcił Kościół, w całej prawdzie i bez upiększeń, silne kontrasty światłocieniowe (tu cała scena zdaje się wyłaniać z mroku nagłym rozbłyskiem światła) oraz dynamiczny układ kompozycyjny oparty na przekątnej.
17 4 17
2009-11-25T11:23:22+01:00
Opis obrazu pt. '' Powrot syna marnotrawnego ''
Opisywany przeze mnie obraz pt. '' Powrot syna marnotrawnego '', wykonany zostal w XVII w. przez holenderskiego malarza Rembrandta.
Na pierwszym planie malowidla znajduje sie syn, ubrany w podarte, stare ubrania razem z ojcem. Padajace na nich swiatlo wyroznia ich sposrod obrazu. Na twarzy ojaca pojawia sie promienny usmiech, oraz radosc z powrotu marnotrawnego. Twarz syna jest niewidoczna, poniewaz zostala wtulona w kochajace ramiona ojca.
Na drugim planie widoczna jest sluzba. W tle widac takze drugiego syna o ktorym wspomniano w przypowiesci.
Moim zdaniem obraz pt. '' Powrot syna marnotrawnego '' ukazuje nam osobe ktora nie szanowala swoich bliskich. Dzielo zostalo godnie namalowane przez Rembrandta.
2 5 2
2009-11-25T11:44:09+01:00
Zbysław Maciejewski Czerwony mur, 1990
Obraz polskiego malarza kolorysty (żył w latach 1946-1999).Prosty temat:jesienne, bezlistne drzewo o rozłożystych gałęziach na tle ceglanego muru z dwoma zakratowanymi okienkami, dał artyście sposobność stworzenia dzieła o niezwykłej urodzie, przez kontrastowanie lekkiej, przejrzystej, arabeskowo powikłanej formy o bogatej, ożywionej światłami kolorystyce z rozległą płaszczyzną czerwieni, przechodzącej ku dołowi w ton perłowy.
11 3 11