Proszę o wymienienie wszystkich znajdujących się na mapie Polski:
a) rzek
b) jezior
c) nizin
d) wyżyn
e) gór
f) parków narodowych
g) puszczy
h) województw (wraz ze stolicami)
i) półwyspów
j) zatok
I żeby to było czytelne
Na już!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T11:43:30+01:00
1 Wisła
2 Odra
3 Warta
4 Bug
5 Narew
6 San
7 Noteć
8 Pilica
9 Wieprz
10 Bóbr
11 Łyna
12 Nysa Łużycka
13 Wkra
14 Dunajec
15 Brda
16 Prosna
17 Drwęca
18 Wisłok
19 Wda
20 Drawa
21 Nysa Kłodzka
22 Poprad
23 Pasłęka
24 Rega
25 Bzura
26 Wisłoka
27 Obra
28 Biebrza
29 Nida

Jeziora:
Śniardwy
Mamry
Łebsko
Dąbie
Miedwie
Jeziorak
Niegocin
Gardno
Jamno
Wigry
Gopło
Drawsko
Roś
Wielimie
Tałty
Jezioro Nidzkie
Bukowo

Niziny:
Nizina Wielkopolska
Nizina Śląska
Nizina Mazowiecka
Nizina Podlaska
Polesie Lubelskie

Wyżyny:
Wyżyna Śląska
Wyżyna Krakowsko-Częstochowska
Niecka Nidziańska
Wyżyna Kielecko-Sandomierska
Wyżyna Lubelska i Roztocze

Góry:
Góry Świętokrzyskie
* Karpaty
Tatry
Pieniny
Beskid Śląski
Beskid Mały
Beskid Makowski
Beskid Żywiecki
Beskid Wyspowy
Gorce
Beskid Sądecki
Beskid Niski
Bieszczady i Góry Sanocko-Turczańskie

* Sudety
Karkonosze
Góry Izerskie
Góry Kaczawskie
Rudawy Janowickie
Góry Wałbrzyskie
Góry Kamienne
Góry Sowie
Góry Stołowe
Góry Bystrzyckie
Góry Orlickie
Masyw Śnieżnika
Góry Bialskie
Góry Złote
Góry Opawskie

Parki Narodowe:
1. Babiogórski Park Narodowy
2. Białowieski Park Narodowy
3. Biebrzański Park Narodowy
4. Bieszczadzki Park Narodowy
5. Drawieński Park Narodowy
6. Gorczański Park Narodowy
7. Kampinoski Park Narodowy
8. Karkonoski Park Narodowy
9. Magurski Park Narodowy
10. Narwiański Park Narodowy
11. Ojcowski Park Narodowy
12. Park Narodowy "Bory Tucholskie"
13. Park Narodowy Gór Stołowych
14. Park Narodowy "Ujście Warty"
15. Pieniński Park Narodowy
16. Poleski Park Narodowy
17. Roztoczański Park Narodowy
18. Słowiński Park Narodowy
19. Świętokrzyski Park Narodowy
20. Tatrzański Park Narodowy
21. Wielkopolski Park Narodowy
22. Wigierski Park Narodowy
23. Woliński Park Narodowy

Puszcze:
Puszcza Notecka
Puszcza Drawska
Puszcza Gorzowska
Puszcza Biała
Puszcza Bolimowska
Puszcza Kamieniecka
Puszcza Kampinoska
Puszcza Kozienicka
Puszcza Kurpiowska
Puszcza Pilicka
Puszcza Stromecka
Puszcza Napiwodzko-Ramucka
Puszcza Augustowska
Puszcza Białowieska
Puszcza Knyszyńska
Puszcza Mielnicka
Puszcza Piska

Województwa:
Dolnośląskie
Kujawsko-pomorskie
Lubelskie
Lubuskie
Łódzkie
Małopolskie
Mazowieckie
Opolskie
Podkarpackie
Podlaskie
Pomorskie
Śląskie
Świętokrzyskie
Warmińsko-mazurskie
Wielkopolskie
Zachodniopomorskie

Półwyspy:
Zelandia
Gotlandia
Fionia
Sarema
Olandia
Lolland
Hiuma
Rugia
Bornholm
Falster
Uznam
Als
Langeland
Wolin
Muhu
Hailuoto
Fehmarn
Vormsi
Ærø
Kotlin

Zatoki:
Ocean Atlantycki: Biskajska, Kadyksu, Gwinejska, Biała, Wenezuelska, Moskitów, Meksykańska, Honduraska, Chesapeake, Fundy, Świętego Wawrzyńca, Ungava, Hudsona, Jamesa, Trondheimsfjord.
Ocean Arktyczny: Kandałaksza, Oneska, Dwińska, Bajdaracka, Obska, Amundsena, Boothia.
Morze Północne: Waddenzee
Morze Irlandzkie: Zatoka Dublińska
Morze Barentsa: Zatoka Czoska, Zatoka Mezeńska
Morze Bałtyckie: Kilońska, Meklemburska, Pomorska, Zalew Szczeciński, Gdańska, Pucka, Zalew Wiślany, Zalew Kuroński, Ryska, Fińska, Botnicka, Hanöbukten.
Morze Śródziemne: Walencka, Lwia, Genueńska, Tarencka, Wenecka, Rijecka, Zatoka Koryncka, Wielka Syrta, Mała Syrta
Morze Czarne: Karkinicka, Taganroska

Ocean Spokojny: Tajlandzka, Tonkińska, Zatoka Szelichowa, Alaska, Kalifornijska, Panamska, Karpentaria,

Ocean Indyjski: Sueska, Akaba, Adeńska, Perska, Omańska, Kambajska, Bengalska, Wielka Australijska.




2 3 2
2009-11-25T12:16:14+01:00
Województwa:
Świętokrzyskie - Kielce
Podlaskie białystok
Pomorskie gdansk
Podkarpackie - Rzeszów
Mazowieckie - Warszawa
Dolnośląskie wroclaw
Kujawsko-pomorskie bydgoszcz
Warmińsko-mazurskie olsztyn
Wielkopolskie poznań
Lubelskie lublin
Lubuskie gorzów wielkopolski
Łódzkie łódź
Opolskie opole
Małopolskie kraków
Śląskie katowice
Zachodniopomorskie szczecin



Zatoki:
Pomorska
Gdańska

polwyspy
mierzeja wislana (na pol z rosja)
mierzeja helska

reszty pisac nie bd bo zostalo wyzej wymienione:)
1 2 1