Oblicz moc:
a)żarówki świateł postojowych w samochodzie (U=12V,I=0,42A)
b)silnika elektrowozu (U=1500V,I=125A)

Oblicz natężenie prądu płynącego przez:
a)żarówkę świateł stopu w samochodzie (21W,12V)
b)żarówkę sieciową (230V) o mocy 75 W.

Ile kosztuje piorun?Pioruny uderzają bezpłatnie ale możesz obliczyć ile kosztuje taka sama ilość energii elektrycznej.
Dane pioruna:
I=10 000A
U=100 000 000V
t=0,001s
Cena energii 34 gr za 1kWh

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T12:37:25+01:00
A)
Dane:
U=12
I=0,42 A

Szukane
P=?

P=U*I=12*0,42=5,04

b)
Dane:
U=1500V
I=125A

Szukane P=?
P=U*I=1500*125=187500=187500W=187,5kW

Zad.2
a)
Dane:
P=21W
U=12V

Szukane:
I=?

P=U*I
I=P/U=21/12=1,75

b)
Dane:
P=75W
U=230V

Szukane
I=?

I=P/U=75/230=0,326 A

Zad.3

Dane
U=1mld V
I=10 000 A
t=0,01 s =0,01/3600=0,00000277h
cena 1kWh= 0,34PLN/kWh

Szukane
W= ?
Koszt=?
W=P*t
W=U*I*t=100 000 000*10000*0,001s
W=1 000 000 000=1mld Ws lub (J)
W=1mldWs*(0,001/3600)s=277777,77 Wh
W=277,77kWh
Koszt 1 kWh= 0,34 PLN
Koszt pioruna= 277,77*0,34=94,44 PLN
3 4 3
2009-11-25T12:39:18+01:00
1.P=U*I

a) P=12V*0,42A=5,04W
b) P=1500V*125A=187500W=187,5kW

2.P=U*I, czyli I=P/U

a) I=21W/12V =1,75A
b) I=75W/230V=0,33A

3. E=W=P*t=U*I*t

t=0,001s = 1/3600000 h

E=100000000 V*10000 A*1/3600000 h = 10000000/36 Wh =10000/36 kWh =277,(7)kWh≈278 kWh
1kWh - 0,34zł
277,(7) *0,34 = 94,44 zł
3 3 3