Odpowiedzi

2009-11-25T12:36:55+01:00
16x³+8x²-4x-2=8x²(2x+1)-2(2x+1)→(8x²-2)(2x+1)→z drugiego nawiasu:2x=-1→x₁= -½,,,,pierwszy nawias: Δ=b²-4ac=64,,,√Δ=8→x₂=(-b-√Δ):2a=-8:16=-½,,,x₃=(-b+√Δ):2a=8:16=½,,,
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T13:02:28+01:00
16x³+8x²-4x-2=2(8x³+4x²-2x-1)=2[4x²(2x+1)-(2x+1)]=2(2x+1)(4x²-1)=2(2x+1)(2x-1)(2x+1)=2(2x-1)(2x+1)²
2009-11-25T14:19:09+01:00
16x³+8x²-4x-2= 8x²(2x+1)-2(2x+1)= (8x²-2)(2x+1)=2(4x²-1)(2x+1)=2(2x-1)(2x+1)(2x+1)=2(2x-1)(2x+1)²