Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T12:41:03+01:00
Spalanie propenu:

2 C3H6 + 9 O2 → 6 CO2 + 6 H2O

Widzimy, że spalenie 2 moli propenu powodują wydzielenie się 6 moli CO2.

Policzymy, ile dwutlenku wydzieli się w czasie spalania 4 moli:


2 mole propenu----------------------------6 moli CO2
4 mole propenu----------------------------x (moli CO2)

x = 12 moli CO2

W warunkach normalnych 1 mol gazu zajmuje objętość 22,4 dm3. Policzymy objętość 12 moli CO2:

12 * 22,4 dm3 = 268,8 dm3 CO2

Pozdro))
2009-11-25T12:41:54+01:00
C3h6 + 9/2 o2-> 3co2 +3h2o

1 mol propenu=3*22,4 dm3 co2
4-x

x=268,8 dm3