Ulewa

Na szczytach Tatr, na szczytach Tatr,
Na sinej ich krawędzi
Króluje w mgłach świszczący wiatr
I ciemne chmury pędzi.

Rozpostarł z mgły utkany płaszcz
I rosę z chmur wyciska,
A strugi wód z wilgotnych paszcz
Spływają na urwiska.

Na piętra gór, na ciemny bór
Zasłony spadły sine,
W deszczowych łzach granitów gmach
Rozpłyną się w równinę.
Nie widać nić - błękitów tło
I całe widnokręgi
Zasnute w cień, zalane mgłą,
Porznięte w deszczu pręgi.

I dzień, i noc, i nowy wschód
Przechodzą przez odmiany;
Dokoła szum rosnących wód,
Strop niebios ołowiany.

I siecze deszcz, i świszcze wiatr,
Głośniej się potok gniewa;
Na szczytach Tatr, w dolinach Tatr
Mrok szary i ulewa

wskaż w tekście pt Ulewa wyrazy i wyrażenia które sprawiają że nastrój wiersza jest pełen smutku i grozy proszę o pomoc poczebuję na dziś

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T12:38:28+01:00
Króluje w mgłach świszczący wiatr
Rozpostarł z mgły utkany płaszcz
Zasłony spadły sine,
W deszczowych łzach granitów gmach
Mrok szary i ulewa
3 5 3
2009-11-25T13:42:37+01:00
Mrok szary i ulewa
a strugi wód z wilgotnych paszcz spływają na urwiska
na piętra gór,na ciemny bór zasłony spadły sine
porznięte w deszczu pręgi
siecze deszcz
3 5 3