Odpowiedzi

2009-11-25T13:03:05+01:00
Igły u iglastych są bardziej odporne na mróz. Nie mają takiej dużej powierzchni jak liściaste i mogą zatrzymać igły bo jak spadnie śnieg to nie będzie się kumulował tak jak na drzewach liściastych (duży ciężar dla rośliny)
19 3 19
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T13:03:43+01:00
Drzewa iglaste nie gubią co roku igieł, ponieważ w igłach znajduje się bardzo mała ilość wody. W liściach natomiast gromadzą się duże ilości wody, liście poprzez zrzucenie chronią drzewo przed zamarznięciem. Igły mają też dużo mniejszą powierzchnię niż liście.
24 4 24
2009-11-25T13:08:59+01:00
Drzewa iglaste należą do nagonasiennych, inaczej mówiąc, nie zrzucające igieł na zimę. Są dobrze przystosowane do zimniejszych klimatów poniweaż, zredukowane liście - igły - pokryte są grubą warstwą skórki i substancji woskowej zabezpieczając je przed niskimi temperaturami, woda zaś jest z nich na okres zimy odprowadzana, by podczas mrozów nie doprowadzić do zamarznięcia i rozsadzenia igły. Dlatego drzewa iglaste, z wyjątkiem modrzewia, nie zrzucają igieł na okres zimy. Myślę, że wystarczy.



21 4 21