Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-05-20T21:32:49+02:00
V kuli= 4/3 * π * R³
V półkuli = 2/3 * π * R³

V = 2/3 * π * (1,2 dm)³ = 2/3 * π * 1,728 dm³ ≈ 3,61 dm³

3,61 / 0,5 ≈ 7 (przybliżenie z niedomiarem)
objętość naczynia wynosi więcej niż 3,5l co powoduje, że dla każdego harcerza wystarczy zupy
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-20T21:38:20+02:00
R = 24 : 2 = 12
V kuli = 4/3 × π × R³
V = 1,3 × 3.14 × 1728 = 7216.5 cm³ = 7,2 l
½ V = 3,6 l
3,6l : 0,5l = 7,2

7,2 > 7

Odp. Ugotowanej zupy wystarczy dla 7 harcerzy, ponieważ objętość naczynia wynosi 3,6l. 3,6 po podzieleniu na 0,5 daje więcej niż siedem.
5 4 5