Bardzo proszę o rozwiązanie dwóch poniższych zadań jak najszybciej.

1. W trójkącie prostokątnym równoramiennym długość przeciwprostokątnej jest równa 10 cm. Oblicz pole tego trójkąta. (prosze o obliczenia,powinno wyjść 25 cm²)
2. Czy okrągła serweta o średnicy 1,4 m przykryje kwadratowy stół o boku 1 m? (proszę o oblicznia)

Z góry dzieki ;)

3

Odpowiedzi

2009-11-25T14:05:07+01:00
2. Przekątna stołu to 1√2 m czyli ~~1,41 m

Odpowiedź : Nie przykryje w całości

1. a²+a²=10²
2a²=100
a²=50

Pole to a²/2
50/2=25 cm²
2009-11-25T14:05:19+01:00
Zad 1

skoro to trójkąt równoramienny prostokątny tzn, że po narysowaniu wysokości powstają 2 trójkąty równoramienne o mierze kątów 90 stopni i po 45 stopni więc wysokość to połowa z podstawy i ma 5 cm

pole=(10*5):2=25 cm 2


zad 2

przekątna stółu wynosi 1 pierwiastek z dwóch czyli w przybliżeniu 1,41 m czyli więcej niż średnica obrusu więc nie zakryje stołu

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:14:07+01:00
1)

poniewaz trójkąt jest równoramienny to długość boków liczymy z tw. Pitagorasa
a²+b²=c²
u nas b²=a²
c²=100cm
czyli
a²+a²=100cm
2a²=100
a²=50
a=√50
P=1/2a*h
za h możemy przyjąć a
P=1/2*√50*√50=50*1/2=25
ob=a+a+10=√50+√50+10=2√50+10


2) średnica koła to 1,4
średnica stołu a√2=1√2=1,41
czyli nie
1 5 1