Odpowiedzi

2009-11-25T14:01:51+01:00
Wez na rece na linki ktore ma na rekach i jak masz kotka to zginiesz(umrzesz) a ajk dluga to szczesliwe rzycie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:02:56+01:00
Wróżba z wykorzystaniem kubków
Trzy jednakowe kubki odwracamy do góry dnem, pod każdy wkładamy inną
rzecz: cukierek, monetę, obrączkę. Cukierek symbolizuje życie słodkie i wesołe, moneta- bogactwo, obrączka- szybkie zamążpójście.

Przekłuwanie serc
Dwa serca z wypisanymi imionami dziewcząt i chłopców dzieci przekłuwają szpilką ( chłopcy z imionami dziewcząt i odwrotnie), następnie odczytują imię
swojej przyszłej sympatii.


Wychodzenie butów za próg
Dzieci oddają po jednym bucie, buty wędrują przed uczestnikami zabawy. Który bucik pierwszy przekroczy próg ta osoba najpierwsza zmieni stan
cywilny.

Zaczarowany koszyczek
W koszyczku przygotowujemy przedmioty symbolizujące przyszły zawód:
nici- krawcowa, długopis-pisarz, ciastko-cukiernik, samolot-lotnik,
książka-naukowiec, gazeta-dziennikarz, itp. Dzieci losują i same określają
kim będą w przyszłości.

Mowa kwiatów
Na stole rozkładamy ilustracje kwiatów, uczestnicy wybierają kwiat, prowadzący wyjaśnia co kwiat przepowiada:
Aster—uważaj czekają cię kłopoty
Piwonia—daleka podtóż
Jemioła—przyjaźń, wybaczenie, zgoda
Bez–sukcesy w życiu
Goździk—zazdrość
Niezapominajka—będziesz tęsknić
Stokrotka—dobieraj staranniej przyjaciół
Lilia—niewinność i samotność
Nasturcja—gorąca miłość
Róża—szczęście w życiu, powodzenie.

4. Zabawa ruchowo-muzyczna pt.„Dżingis Chan”
Uczestnicy zabawy siedzą w kręgu i wykonują odpowiednie ruchy do muzyki z kasety. Jest to uderzanie dłońmi o swoje uda, naśladowanie jazdy na koniu, naśladowanie końskich kopyt, wymachy ramion do góry.

5. Informacja zwrotna.
Do tablicy przypinamy sylwetkę czarnego kota, który symbolizuje tajemniczość
całych zajęć. Wychowankowie przyklejają do niej karteczki. Kolor karteczki jest odpowiedzią na pytanie„Jak się bawiłeś na zajęciach?”
Kolory oznaczają: czerwony- wspaniale
żółty- tak sobie
szary- niezbyt dobrze


http://literka.pl/3/24217/wrozby_i_przepowiednie_andrzejkowe_
2009-11-25T14:02:44+01:00
Wróżba z wykorzystaniem kubków
Trzy jednakowe kubki odwracamy do góry dnem, pod każdy wkładamy inną
rzecz: cukierek, monetę, obrączkę. Cukierek symbolizuje życie słodkie i wesołe, moneta- bogactwo, obrączka- szybkie zamążpójście.

Przekłuwanie serc
Dwa serca z wypisanymi imionami dziewcząt i chłopców dzieci przekłuwają szpilką ( chłopcy z imionami dziewcząt i odwrotnie), następnie odczytują imię
swojej przyszłej sympatii.


Wychodzenie butów za próg
Dzieci oddają po jednym bucie, buty wędrują przed uczestnikami zabawy. Który bucik pierwszy przekroczy próg ta osoba najpierwsza zmieni stan
cywilny.

Zaczarowany koszyczek
W koszyczku przygotowujemy przedmioty symbolizujące przyszły zawód:
nici- krawcowa, długopis-pisarz, ciastko-cukiernik, samolot-lotnik,
książka-naukowiec, gazeta-dziennikarz, itp. Dzieci losują i same określają
kim będą w przyszłości.

Mowa kwiatów
Na stole rozkładamy ilustracje kwiatów, uczestnicy wybierają kwiat, prowadzący wyjaśnia co kwiat przepowiada:
Aster—uważaj czekają cię kłopoty
Piwonia—daleka podtóż
Jemioła—przyjaźń, wybaczenie, zgoda
Bez–sukcesy w życiu
Goździk—zazdrość
Niezapominajka—będziesz tęsknić
Stokrotka—dobieraj staranniej przyjaciół
Lilia—niewinność i samotność
Nasturcja—gorąca miłość
Róża—szczęście w życiu, powodzenie.