Dlaczego, przygotowując herbatę do picia , mieszamy cukier łyżeczką a nie czekamy aż cuker samorzutnie się rozpuści i w wyniku dyfuzji pomiesza się z herbatą?.



2, Piotrek otwierając drzwi radośnie krzyknął super mama piecze mój ulubiony sernik . Skąd mógł wiedzieć ,że mama właśnie piecze ciasto?

Prosze!

2

Odpowiedzi

2009-11-25T14:19:10+01:00
Znam odpowiedź na drugie: ponieważ rozchodził się zapach i stąd wiedział, że mama piecze jego ciasto :) chodzę do podstawówki i biorę to na logikę, ale chyba to właśnie taka odpowiedź.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:22:04+01:00
1. Robimy tak, ponieważ cukier do samorzutnego rozpuszczenia potrzebowałby o wiele więcej czasu, a ruch cząsteczki w cieczy przyśpiesza ten proces.
2. W tym przepadku następuje samorzutne mieszanie się gazów, przez które zapach ciasta został rozniesiony w krótkim czasie po całym domu.