Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:23:21+01:00
Prostokat 12 cm × 15 cm
obwod = 24 + 30 = 54 cm

obwod tego drugiego prostokata = 18 cm
a wiec w skali 3:1

a wiec boki tego drugiego prostokata to:
12:3 = 4 cm
15:3 = 5 cm

a teraz sprawdzenie:
2 × 4 = 8 cm
2 × 5 = 10 cm
obwod = 8 + 10 = 18 cm
2 3 2
2009-11-25T14:26:31+01:00
Prostokąt jest podobny do prostokata o bokach 12 cm i 15 cm więc długości jego boków możemy zapisać jako
b1 = 12x
b2 = 15x

O = 18cm = 2*12x + 2*15x

2*12x + 2*15x = 18
2*(12x+15x) = 18
(12x+15x) = 9
27x = 9
x = 1/3
b1 = 12x = 12cm*1/3 = 4cm
b2 = 15x = 15cm*1/3 = 5cm
2 4 2