Sprawdź, że prostokąt o wymiarach 9cm × 12cm jest podobny do prostokąta o wymiarach 32m × 24m. Jaka jest skala podobieństwa mniejszego z tych prostokątów do większego? Oblicz stosunek długości krótszego boku do dłuzszego w każdym z tych prostokątów.

Pamietaj o zamianie jednostek ( metry na centymetry ) ;)

2

Odpowiedzi

2009-11-25T14:26:14+01:00
32/12 = 24/9 || *36
96=96

są podobne

skala podobieństwa:
9/2400= 3/800


9/12=34

24/32=3/4



Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:27:31+01:00
9cm : 12 cm = 0,75
24m : 32 m = 0,75
Te dwa prostokąty są podobne.
24 m = 24*100cm = 2 400 cm
9 cm : 2 400 cm = 0,00375 = 3/800 - skala podobieństwa