1.Napisz dlaczego należy przeprowadzać okresowa badania krwi (max. 3 linijki)

2.Podkreśl grupę krwi którą można przetoczyć pacjentowi z grupą krwi 0
A, AB, B, 0
uzasadnij odpowiedź jednym argumentem

3 Konflikt serologiczny może wystąpić gdy:
a)matka ma grupę krwi Rh+, płód Rh-, ojciec Rh-
b)matka ma grupę krwi Rh+, płód Rh-, ojciec Rh+
c)matka ma grupę krwi Rh-, płód Rh+, ojciec Rh+
d)matka ma grupę krwi Rh-, płód Rh-, ojciec Rh+

z góry dzięki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:30:39+01:00
1.Badanie krwi dostarcza informacji o czynności układu krwiotwórczego i wielu innych narządów (np. wątroby, nerek, gruczołów dokrewnych). Pomocne jest w ocenie stosowanej diety.
2.0 ponieważ aby przetoczyć krew musi być taka sama grupa tej krwi. Ponieważ organizm pacjenta któremu będzie przetoczona ta krew może jej nie przyjąć i z tego powodu umrzeć.
3.Odp.C
2009-11-25T15:39:31+01:00
1. Badanie krwi pozwala na ocenienie stanu zdrowia pacjenta. Polega to na porównaniu każdego ze składników krwi z przedziałami wartości, które stanowią normę. Jeśli jakaś wartość odbiega od normy świadczy to o chorobie.
Zatem krótko: dzięki badaniu krwi można wykryć różnego rodzaju choroby.
2. 0
W osoczu znajdują się białka, przeciwciała, które powodują zlepianie się erytrocytów innej grupy krwi niż własna, w tym przypadku 0. Wówczas krew nie może przepływać swobodnie przez naczynia, co może doprowadzić do śmierci.
3. C
2009-11-25T17:29:28+01:00
1.Badanie krwi dostarcza informacji o czynności układu krwiotwórczego i wielu innych narządów (np. wątroby, nerek, gruczołów dokrewnych). Pomocne jest w ocenie stosowanej diety.
2.0 ponieważ aby przetoczyć krew musi być taka sama grupa tej krwi. Ponieważ organizm pacjenta któremu będzie przetoczona ta krew może jej nie przyjąć i z tego powodu umrzeć.
3.Odp.C