1.Jakim kątem jest kąt 2 razy większy od kąta prostego, a jaki kąt 4 razy większy od kąta rostego?
2.Kiedy dwa kąty przyległe są równe?
3.Jakim kątem jest kąt przyległy do kąta rozwartego?
4.Dane są dwa kąty a i beta takie ze :
0*<a<180* i 180*<beta<360*. Który z tych kątów jest wypukły, a który wklęsły?
5.Jednostka miary kąta to :
6.Spośród podanych kątów : 93*. 22*, 60*30', 138*10, 105*, 150* wypisz :
a)miary kątów ostrych
b)miary kątów rozwartych
7.Suma miar dwóch kątów rozwartych jest większa od miary kąta półpełnego

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T14:40:27+01:00
1-180,360
2-kiedy ich suma jest równa 180
3-ostrym
4-wypukly beta a wklesly alfa
5-stopnie
6-
a-22,60 30',
b-93,138 10',105,150
7-tak
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:42:10+01:00
1. półpełny(180°), pełny (360°)
2. kiedy mają po 90° są równe
3. ostrym
4. alfa - wklęsły, beta - wypukły
5. stopnie(°)
6.a)22°,60° 30'
b)93°,138°10,105°,150°
7. tak
2009-11-25T14:46:15+01:00
1.
-kąt półpełny - 180˚
-kąt pełny - 360˚

2. Kiedy mają taką samą miarę.
3. Jest to kąt ostry.

4.
0<a<180˚ - wklęsły
180˚<beta<360˚ - wypułky

5. Stopnie
6.
ostre: 22˚, 60˚ 30
rozwarte: 93˚, 138˚ 10, 105˚, 150˚
7. TAK