Jest nas 3 kupujemy czekolade za 25 zł. składamy się po 10 zł więc mamy razem 30zł ekspedientka wydaje nam 3 zł reszty do podziału żebyśmy sie nie pokłócili a 2 zł bierze sobie. więc każdemu z nas dostało się po złotówce wiec nie daliśmy po 10zł tylko po 9zł. i teraz
9x3=27 27+2=29 a gdzie złotówka??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:38:51+01:00
Jest to bardzo proste. Daliscie nie po 9 zl tylko 9.333(3). a te obliczenia co zrobilas to wogole sa zle, gdyz powinnas policzyc ta kwote co podalem wyzej razy trzy gdyz sprzedawczyni zabrala wam 2 zl i mnozac 0.333(3) razy trzy wychodzi zgubiona zltowka..
  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T14:46:15+01:00
Zapis 9x3=27 27+2=29 jest błędny.
Nie daliście po 9 złotych tylko po 9.(3), a ekspedientka dodała 2, więc razem wychodzi 29 złotych. Ekspedientka wcale nie dała, a wzięła 2 złote, więc zamiast +2 powinno być -2! :]
9+9+9-2=25 (cena czekolady) :)
2009-11-25T15:47:18+01:00
Czekolada kosztuje 25zł
wy dajecie najpierw po 10zł czyli razem 30

i od 30zl odejmij 2zł która wzięła ekspedientka wychodzi 28
a 28 nie da się podzielić na 3 więc jest to niemożliwe byście składały się po 9zł
nawiasem mówiąc żle zinterpretowałaś zadanie i żle je rozwiązałaś przeczytaj je jeszcze raz i rozważ moje uwagi a sama znajdziesz swój błąd