1.
W równoległoboku o polu 91 cm² jeden z boków ma długość 7cm.
Jaką długość ma wysokość opuszczona na ten bok?

2.Jedna z przekątnych rombu ma długość 15 cm, a druga przekątna
jest 4 razy dłuższa .
Oblicz pole tego rombu.

3

Odpowiedzi

2009-11-25T14:41:44+01:00
1. P= 7*h/2
7*h/2=91
7h=182
h=26

2. 15*60/2= 450
2009-11-25T14:42:37+01:00
91 : 7 = 13

odp długość wysokości opuszczonej na ten bok ma 13 cm

2.

1/2 * 15 * 60 = 450
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:44:13+01:00
1.
91÷7=13
odp: wysokość wynosi 13 cm.

2.
15x4=60
(15x60)÷2=450cm²
odp.pole rombu wynosi 450cm²