Odpowiedzi

2009-11-25T14:52:48+01:00
1 tom- 44 wiecej niz 3
2 tom- 190 wiecej niz 3
3 tom - x

x+x+190+x+44=675
3x=-190-44+675
3x=441/:3
x=147


3 tom-147
2 tom- 147+190=337
1 tom-147+44=191
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:59:27+01:00
A- pierwszy tom
b-drugi tom
c-trzeci tom

a+b+c=675
Tom pierszy ma o 44 stron więcej niż trzeci:
a=44+c
a drugi o 190 stron więcej niż trzeci
b=190+c
podstawiając do wzoru a+b+c=675 możemy zapisać:
(44+c)+(190+c)+c=675
3c+234=675
3c=441 /:3
c=147
mamy c wiec możemy podstawić je do wzoru na b i a :
a=44+147=191
b=190+147=337
aby sprawdzić czy dobrze nam wyszło dodajmy do siebie a+b+c:
191+337+147=675
675=675
odp.Pierwszy tom trylogii ma 191 stron drugi ma 337 stron zaś trzeci ma 147stron.
1 5 1
2009-11-25T20:07:01+01:00
675 - wszystkie strony
x- III tom
x+44 -I tom
x+190 -II tom

x+x+44+x+190=675
3x=675-234
3x=441 /3
x=147

I tom:
147+44=191

II tom:
147+190=337

III tom:
147