Grupa turystów wybrała się na wycieczkę w góry przez godzinę czyli 12%czasu wedrowali szli wzdłuż pięknego górskiego potoku potem przemierzyli las i kamieniste ścieżki .Jak długo turyści wędrowali po górach?
proszę pilne !!!
2)świeży chleb zawiera 40%wody a czerstwy 20%wody Bochenek czerstwego chleba waży 320g .Ile ważył gdy był świeży

BARDZO PROSZĘ POTRZEBUJĘ TO PILNIE

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:56:18+01:00
1) 12 procent to godzina, czyli
0,12x=1h
0,12x=60min / : 0,12
x=500min
x=8h 20 min

2) 100%-20%=80%
0,8x=320g/:0,8
x=400g



1 4 1
2009-11-25T15:02:50+01:00
Z.1
12% = 0,12
0,12 *x = 1
lub
1 h = 60 minut
0,12*x = 60
x = 60 :0,12 =500
500 minut = 8h 20 min
Odp. Turyści wędrowali po górach przez 8 godzin i 20 minut.
z.2
20% = 0,20
40% = 0,40
60% - 0,60
0,20 *320g = 64g - tyle waży woda w czerstwym chlebie.
320 g -64g =256g - tyle waży czerstwy chleb bez wody.
Ponieważ 40 % stanowiła woda w chlebie świeżym, to 60%
stanowił chleb bez wody.
0.60 *x = 256 g
x = 256g : 0,60 = 427 g
Odp. Świeży chleb ważył 427 gramów.

1 4 1