ZAD1...Plan miasta Warszawskiego wykonano w skali 1:20 000.Odległość na planie między dwiema stacjami metra:Dworzec Gdański i Plac Wilsona wynosi 7 cm.Jaką odległość pokonuje metro miedzy tymi stacjami?Wyraź t e odległość w kilometrach.


ZAD2...Droga z Krakowa do Warszawy ma 300km długości.Ta sama droga na mapie ma 15cm długości.W jakiej skali wykonano tę mapę??

Prosze o dokładne obliczenia i o rysynki dziękuje zgury:PP

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T14:51:55+01:00
ZAD 1.
20 000cm=0,2km 7*0,2=1,4km-->tyle wynosiła droga

ZAD 2.
300km=30 000 000cm
30 000 000cm:15cm=2 000 000cm
1:2 000 000-->taka jest skala
2009-11-25T14:54:10+01:00
1. 1:20000
1cm - 20000cm
1cm - 0,2km

1cm - 0,2km
7cm - x

x= 7cm x 0,2km:1
x= 1,4km

Odp: Odległość ta wynosi 1,4km

2. droga - 300km
odl. na mapie - 15cm

1cm - x
15cm - 300km

x= 1cm - 300km: 15cm
x=20km

20km - 2000000


Odp: Skala to 1:200000
1 1 1