Odpowiedzi

2009-11-25T14:56:02+01:00
Ponieważ polska wygrała walke z turkam a turcy chcieli podbić Wiedeń gdy Jan III SOBIESki przyjechał do wiednia turcy sie przestraszyli i uciekli.
:D
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T15:30:52+01:00
Odsiecz wiedeńska była skutkiem zawarcia przymierza w 1683r. Jana III Sobieskiego z Leopoldem I w razie gdyby ktoś zatakował Warszawę lub Wiedeń to 2 cesarz pośle wojska na ratunek.Natomiast skutki to:
a)zakończenie dalszej eksapnsji terytoraialnej Turków w Europie
b)zyskanie duzej liczy łupów przez Polaków
c) papież Innocenty XI zyskuje od Jana III Sobieskiego największa choragiew Turków
mam nadzije,że chociaz troche pomoglam :)
1 5 1